Plantarni fascitis je jedan od najčešćih uzroka bola u peti. Javlja se usled iritacije ili inflamacije , a ponekad i zbog male rupture plantarne fascije. Plantarna fascija je zapravo dugačka,razgranata,gusta i veoma čvrsta vezivna traka koja povezuje petnu kost sa prstima.

Najčešći simptomi su pojava oštrih bolova oko mesta pripoja na peti. Bolovi su jači ujutru pri ustajanju ,obično se smanje posle kraćeg hoda ali se isto tako vraćaju posle većeg opterećenja,dugog stajanja, dužeg sedenje ,posle trčanja ,dužeg hoda…

Najčešće se javlja kod aktivnih muškaraca i žena od 40 do 70 godina, ali može se javiti i kod svih ostalih. Učestalije je kod žena. Takođe kod gojaznih osoba se češće javlja usled većeg pritiska na ligamente i plantarnu fasciju,naročito kod onih koji su se skoro ugojili. Pojava plantarnog fascitisa takođe se javlja često i kod osoba koje bave trčanjem i kod osoba koje provode na poslu dosta vremena u stojećem položaju.

Ravna stopala, povišen svod stopala i skraćena Ahilova tetiva su takođe faktori koji mogu uticati na pojavu ove patologije.

Kod sportista čest uzrok može biti neadekvatna sportska obuća i podloga na kojoj se trenira.

Lečenje plantarnog fascitisa je uglavnom neoperativno uz pomoć fizikalne terapije.

Međutim sam oporavak od ove patologije ukoliko se ne sprovode adekvatno može biti jako dug. Primenom fizikalne terapije proces oporavka se ubrzava a uspešnost lečenja prema statističkim podacima je preko 90%.

Oporavak se sastoji prvo od modifikacije aktivnosti i opterećenja u cilju smanjenja stresa na bolnu regiju. Zatim od primene elektroterapije,lasera i ultrazvuka u kontroli bola i inflamacije. Posebnu ulogu igra manuelna terapija u vidu: mobilizacije mekih tkiva, tehnike opuštanja mišića i fascije kao i mobilizacije zgloba.

Vežbe snage i istezanje mišića lista i mišića stopala su jako bitan segment oporavka, kao i vežbe poropriocepcije. Upotreba kineziotejpinga je takođe pokazalo vrlo dobre rezultate uz sve prethodno pomenuto .

Po prestanku bolova počinje se sa zahtevnijim vežbama i počinje se sa laganim progresivnim trčanjem.

Ukoliko i vi patite od problema sa plantarnom fascijom zakažite svoj termin i rešićemo vam ovaj neprijatan problem.

Vaš Fit Fizio